2009. október 6., kedd

Köszöntő

Kedves Olvasó!

Órák óta itt ülök a gép előtt, beírok egy mondatot, és rögtön utána törlöm is. Nehéz pontosan megfogalmazni, milyen céllal is szándékozom létrehozni ezt a blogot.
A történet néhány évvel ez előtt kezdődött, amikor a húgom az iskolából hazatérve boldogan újságolta, hogy ők bizony technikaórán kézimunkázni tanulnak. Hmmm, gondoltam magamban, és felrémlettek előttem a technikaórák: amikor konnektort szereltünk, cipőkanalt fűrészeltünk, kiskocsit szögeltünk, meg hasonlók. Kézimunkázni? Azt nem. Korábban annyi közöm volt a kézimunkához, hogy egy előre csomagolt hímzést elkezdtem. Azóta sem fejeztem be...

De akkor nagyon kíváncsi lettem, hogy mégis milyen misztikus dolgot lehet technikaórán tanulni, amit az én korosztályomnak nem lehetett annak idején. Negyed évszázados vagyok, mellesleg.
Szóval megkértem, mutassa már meg, mégis mivel foglalkoznak. És itt kezdődik horgolópályafutásom: ugyanis többek között horgolni tanultak. Semmi mást nem tudott megmutatni, mint a rövidpálcát, és az egyráhajtásos pálcát. Később a láncszemeket, és hogyan hogyan kell nekifogni a munkának.
Mivel nem ismertem olyan személyt a környezetemben, aki horgolással foglalkozott volna, így autodidakta módon kezdtem el tanulni. Igen gyorsan eljutottam a horgolt csipkéig, majd idő hiányában kis szünet következett, nem nagyon készülgettek a dolgok, csak félbehagyva hevertek a fonalas kosárban. Mígnem, nem is emlékszem pontosan mikor ihletet kaptam, és újra elkezdtem foglalkozni a horgolással.
Rájöttem, hogy hat évet elvesztegettem már, még négy évem van, hogy profi horgoló legyek. (Olvastam valami nősténymagazinban, hogy 10 év alatt lehet mesterré válni egy adott témában.) Valahogy másban nem éreztem úgy, hogy tényleg nem csak szimplán jó, hanem nagyon jó legyek. Kicsit maximalista vagyok, ezért ez nekem nagyon fontos.
Próbáltam én már mindent: kötést, hímzést, makramét, csipkeverést is azóta, de egyik sem fogott meg, egyikben sem láttam azokat a szinte határtalan lehetőségeket, mint a horgolásban.
Mert többek között azt szeretném megmutatni, mennyi lehetőség van a horgolásban, mennyi minden készíthető ezzel a technikával.
És szeretnék egy oldalt létrehozni azok számára, akik érdeklődnek ezen kézimunka iránt, de nem látják benne a lehetőséget, nincs senki akitől megtanulhatnák, vagy nincs kedvük egyedül tanulni. Célom továbbá egy olyan tudásbázis létrehozása, amelyre bárki támaszkodhat, ha horgolt kézimunkát készít.
Ehhez persze szükség lesz a Kedves Olvasó segítségére is: ha bármely bejegyzés gondolatot ébreszt, osszuk meg egymással.
Igyekszem minden héten egy témát körbejárni az alapoktól a legbonyolultabb gyönyörűségekig.
Minden Kedves Olvasónak jó olvasást kívánok!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Nasus!
    Nemrég indítottam egy kreatív csoportot a facebookon. Hasonló a célkitűzesem mint önnek csak épp minden féle kreatív technikát szeretnék egy tudástérbe gyűjteni, hogy aki kedvet érez az alkotásra a kezdéshez megkapjon minden segítséget egy helyen. A horgolás az első leckénk és mivel az Ön írása az általam eddig olvasott legjobb anyag már mutatom is a csoprtban a blog elérhetőségét :) Hálás köszönet ezért a blogért :) Remélem sok boldog alkotó fog csodákat horgolni :)
    Üdvözlettel
    Nádasné Bäer Anikó
    Annie's Design

    VálaszTörlés